28 Ekim 2018 Pazar

TİYATRO- CINGILLI

Herkese yeniden merhaba! :)

Sezonun ikinci oyunu ile karşınızdayım: CINGILLI!
cıngıllı ile ilgili görsel sonucu

Bu sene sevgili 'Gezentiyiz Biz' (sitelerine göz atın derim, tık tık) ekibi ile tiyatroya doymayı hedefledik. Aslında bilindik tiyatro konseptinden tamamen farklı bir performans izleyeceğimizi biz de bilmiyorduk.

Bakırköy Belediye Tiyatrosu (BBT) bünyesindeki bu oyunun daha doğrusu buranın yeri bende biraz nostaljik. Çünkü ilk tiyatroya gidişim yine BBT bünyesinde hatta Alican Yücesoy'un oynadığı 'Tersine Dünya' olmuştur. 

Önde bir kürsü, arkada orkestra. İlk oturduğumuzda biraz şüpheli davrandık.




Ardından ilk olarak Hacivat/Karagöz ile başlayan bir tarih anlatıldı. Deve kuşu Kabare'lerden tutun da Şan tiyatrosunun o görkemli tarihine kadar. Hatta ve hatta benim komedi konusunda hayranı olduğum 'Aşk Olsun' bile konuşuldu, gösterildi. Sadece bir tiyatro tarihinden ibaret değil de aynı zamanda ülkenin tarihine de güzelce ışık tuttu. 

Özel düetleri, çeşitli müzikalleri, tarihi anlatışı ile pişman olmadığımız, doya doya da zamanın nasıl geçtiğini (yaklaşık 130 dk) anlamadığımız bir müzikli tiyatro tarihi anlatımı oldu diyebilirim. Hele de yaşlansa da halen duruşunu ve karizmasını kaybetmeyen Ragıp Savaş' izlemek de ayrı bir keyifliydi.





Bu arada Cıngıllı- Balıkesir'de bir mantı benzeri bir yiyeceğe verilen isimmiş. Bunu da öğrenmiş olduk.

Şayet İstanbul'da yaşıyorsanız, sezon boyunca devam edeceği duyumunu aldığım bu oyuna, BBT orkestrasına bence bir şans verin :) Aynı zamanda salona ulaşım da çok kolay. 

Şimdilik bu kadar! 

Sevgiyle kalın.

Hoşça bakın zatınıza.




2 yorum:

  1. Gitmek isterdim doğrusu. Tanıtım için teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asıl ben teşekkür ederim güzel yorumunuz için :) sevgiler.

      Sil

TAŞINMA DUYURUSU!

Merhaba sevgili okuyan, Bugün sizlere aslında biraz da değişik bir durum içerisinden bahsetmek istiyorum. TAŞINIYORUM!!! (Sadece bloğu...