7 Ekim 2018 Pazar

KİTAP YORUMLARI #16 FÜRUZAN- PARASIZ YATILI

Kitaplar konusunda bazen rutinimiz şaşar, yorgun düşeriz ya; işte öyle bir dönemde geçtiğimiz Eylül ayı içerisinde kendime gelip hedefler koydum. 

Elime #bendensanasendenkime etkinliğimiz için geçen Füruzan'ın Parasız Yatılı'sı ile başladım bu hedefe...

Yazar ile tanışma serüvenim bundan 2 yahut 3 sene evvele dayanıyor. Kitaplığıma gelecek ilk kitabını bir arkadaşımın önerisi ile 'Sevda Dolu Bir Yaz'dan yana kullandım. O zaman da dilini akıcı ve güzel bulmuştum fakat 'Parasız Yatılı'yı okuduktan sonra yapabileceğim tek yorum: burnunun direğini sızlatan bir kitap! 

İçerisinde 12 öykü barındırıyor ve aslında her biri toplum içerisinde yaşanan, insanoğlunun yaşadığı o zorlukları okudukça kendini yerine koyduran adeta ete kemiğe bürünmüş yaşıyorsunuz cinsinden hissettiren öyküler... 

Öykülerdeki bir diğer özellik de kadınların yaşamlarını aktarmasıdır. Bazıları küçük bir kız çocuğunu, bazıları ise olgun bir kadının duygularını aktarıyor. Aslında duygular hep yaşanan, hep karşımıza çıkan veya çıkabilecek hayat hikayelerini barındırıyor. Yazarı ayrıca bu noktada takdir ettiğim şey ise, acılı hikayelere sığınıp okuyucuyu etkilemeye çalışmak yerine; bu konuları zeki ve ustaca bir dille okuyucuya sunmasıdır. İşte tam da bu nokta neden 'burun sızlatacak kitap' tanımını bana çok kolay gösterdi. 

Yazarın bu ilk kitabı tüm bu ustalığın da karşılığı olarak, 1972 Sait Faik Hikaye Armağını'na laik görülmüş. Bu günlerde, Türk edebiyatına bu denli katkı sağlamış yazarın fazla bilinmemesi beni oldukça üzdüğünü söylemeliyim. 

Belki bu kitabı belki başka bir kitabı da olabilir, ama benim tavsiyem, hayatınızda Füruzan okumadan ölmeyiniz. 

Sevgiyle kalın.

Hoşça bakın zatınıza... 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

TAŞINMA DUYURUSU!

Merhaba sevgili okuyan, Bugün sizlere aslında biraz da değişik bir durum içerisinden bahsetmek istiyorum. TAŞINIYORUM!!! (Sadece bloğu...