31 Ocak 2015 Cumartesi

KİTAP YORUMLARI #7 - MELİKE İNCİ- O ANDA

Herkese Merhabalar! :)
 Ara tatilimin 3 günü hiç kitap okuyamadan geçirsem de Ocak ayında iyi kitap okudum :) Son bitirdiğim hatta 2 günde bitirdiğim vaktim olsaydı 1 günde bile bitecek bir roman. Melike İnci'nin O Anda romanı. 

Kitabın Adı: O Anda
Kitabın Yazarı: Melike İnci 
Yayınevi: Yitik Ülke Yayınları 
Fiyatı: Orta- 17 TL 

Puanlamam: 9/10

Ben bu Kitabı ne zaman nerede nasıl okudum? : kitabı fuardan aldım fakat şimdi ocak ayının son günlerinde sakin bir kafa ile kış okuma şenliği için okudum. 


Aslında kitaba başlıyorsunuz ve yazarın ilk kitabı olduğuna inanamıyorsunuz. Kurgusu ve dili beni kendine hayran bıraktı. Arkasından baktığımda iyi ki diyebileceğim bir kitap oldu ve bence tek bir kitap böyle güzel kurgulayan birine yetmemeli! :) 

 Özellikle kitapta dikkatimi çeken detay ise kitaptaki kadınların daha doğrusu her kuşaktaki kadınların(bir tanesi hariç)  kendilerine hayran bırakılacak bilgi ve erdeme sahip olmaları. 
Zübeyde,Yasemin,Zuhal... Amaçları olan bilgili kişiler... fakat böyle dedim diye bu sadece kadınlar üzerine kurulu bir kitap da değil elbette. Kadın gözüyle erkek karakterleri yaşadıklarını,öyle iyi anlatmış ona da şaşırdım. 

Murat'ın ani bir kararla Yasemin'den uzaklaşması... Yaşadığı iki günlük bir deneyim ile kendini sorgulamasını sağlıyor. Yasemin'i hem kıskanması hem de hayran olması ikilemi ile karşı karşıya. Halbuki biliyor ki Yasemin'in yabancısı 'Selim'...

''Yabancı '' kavramı kitabı bitirdiğimde aklımda kalan nice güzel şeylerden biri. Herkesin yanında mutlu olduğu bir insan vardır belki de. Kitabın bir yerinde şöyle diyordu : Selim de belki benim yabancımdır. İlla kocan olmasına gerek yok. Siz isterseniz ruh eşi deyin,ister dost, ister arkadaş ama herkesin bir yabancı'sı vardır. 

Puanlamama gelince 10 üzerinden 9 vereceğim çünkü bu romanın daha önce duyulmamasının bir nedeninin de kapağı olduğunu düşünüyorum. gerçi ben Yitik Ülke'nin kapaklarını beğeniyorum fakat çoğu kitaptan daha güzel bu roman için bu geçerli değil maalesef. Kapağında bakıldığında içinden böyle bir şey çıkacağını tahmin edemiyorsunuz. 

Kesinlikle daha değişik bir kapak tasarımı ile piyasadaki çoğu kitaptan daha güzel ve daha çok duyulacağına eminim. Sahi siz bu konuda ne düşünüyorsunuz? Okuyanlar lütfen geri bildirim yapsınlar :) 
 Son olarak,
Belki de yazarın imzalarken dediği gibi; sözcükler yolunu bulup yollar güzel tesadüflere çıkar :)

Hoşça bakın zatınıza! :) 









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

TAŞINMA DUYURUSU!

Merhaba sevgili okuyan, Bugün sizlere aslında biraz da değişik bir durum içerisinden bahsetmek istiyorum. TAŞINIYORUM!!! (Sadece bloğu...