28 Kasım 2015 Cumartesi

KİTAP YORUMLARI # 12 AKİLAH AZRA KOHEN - Fİ

Merhabalar,

Bu kitabın yorumunu biraz geciktirdiğimin farkındayım. Fakat bunun bir nedeni de 2.kitap olan Çi'yi de bitirip yorumu öyle yapma isteğim oldu. Para verip almak istemediğim bir seriydi ve instagramdan bir tatlı Fatma Zehra.2dan hediye aldım kitapları. 

Evet gelelim sosyal medyayı kasıp kavuran bu kitap için herkesin kafasındaki soru işaretine :

'Gerçekten okunmayı hak ediyor mu?' 


Cevabım için önce sizlere bu kitabı biraz açmak istiyorum. Kitabın ismi gayet güzel gelmişti bana. Fakat bu kitabı elime almadan önce o kadar büyük bir hayran kitlesi vardı ki bu kadının! İnanamadım. Felsefik kitap olduğunu öne sürenlerin yanında aşk romanı olduğunu belirtenler de oldu. İşin çok ilginç yanı da kitap hakında olumsuz eleştiri yapanların olumlu yapanlarla aynı yüzdeye sahip olması. Bu sebeple okumak için bir süre bekledim. Tarafsız bir biçimde değerlendirmek istedim. 


İlk kapağını açtığımda metrobüste kendi kendime gülümsedim. Çünkü kitabın ilk başında size bunu belirtmiş sevgili yazar: BU KİTAP HERKES İÇİN YAZILMADI! 
Gerçekten etkilenmiş bir biçimde okumaya başladım ve o gün gidiş dönüş bu kitabın %30'unu bitirdim. Akşam eve geldiğimde farkına vardığım tek şey bu kitap beni hiç birşey için  farkına vardırmadı. Ertesi gün derken toplamda 2,5 gün gibi bir sürede bitirdim. Diyebilirsiniz ki aaa demek ki sürükleyiciymiş. Şimdi biri bana bu kitabın sunumunu yap dese yapacağım tek slayt için kocaman CAN MANAY yazar ve sunumu bitiririm. Bu fikrim değişsin diye dün Çi kitabına başladım ama atlaya atlaya okuduğumu itiraf etmeliyim çünkü inanılmaz derecede gereksiz bir kitap. Ve korkarım ki bütün seri Can Manay üzerine kurulu. 

Kısa bir araştırmadan sonra herkes bu kitabı bitirdikten sonra süper bilinçlendiklerini ve farkına varmadıkları şeylerin farkına vardıklarını yazmışlar. Kitabı okuduğum 2,5 gün içerisinde birçok şeyin farkına vardım: Mesela Light sütlü filtre kahve daha az midemi ağrıtıyordu ve sarı metrobüslerin daha ferah olduğu... :) Ama sanırım bunlar standart bir hayatın evrimi :) Kitapla bağdaştırılması tabii ki imkansız! İşte o an giriş cümlesini hatırladım: BU KİTAP BENİM İÇİN YAZILMAMIŞTI! 

Bu kitap felsefik beklentiden çok Can Manay'ın değişik yaşamını içeriyordu. 

Baştaki sorumuzun cevabı ise hayır. Bu seri kötü değil, fakat sosyal medyada abartıldığı kadar mükemmel değil. Siz durup Sarah Jio kitaplarında felsefik yön arıyor musunuz? Hayır! Eee bunda da aramayın bence. Eğer sadece bir roman olarak ele alırsanız işe,okula giderken metrobüs,otobüs ve vapur kitabı olarak seçebilirsiniz. 
Son olarak bana kitabın ana konusunu soranlara cevabım : Cinsel evrimini tamamlayamamış bir adam. Şaka değil gerçekten sadece bu. Daha fazla anlam yükleyip yüceltme gereği duymuyorum açıkcası. 


Hoşça bakın zatınıza! :) 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

TAŞINMA DUYURUSU!

Merhaba sevgili okuyan, Bugün sizlere aslında biraz da değişik bir durum içerisinden bahsetmek istiyorum. TAŞINIYORUM!!! (Sadece bloğu...