12 Kasım 2015 Perşembe

KİTAP YORUMLARI # 11- ROBIN COOK- DENEK


Herkese tekrardan Merhabalar,

Sizlere yeni bir kitap yorumu sunmaya geldim. Instagram'da paylaşmıştım fakat burada da düşüncemi belli etmek istedim. Tess Gerritsen ciler çoğalmış çevremizde, tıbbi gerilimin ustası denmiş. İşte orada durun! İşte sizlere tıbbi gerilimin babasını tanıtıyorum: ROBIN COOK! Kendisinin yaklaşık 30 kitabı türkçeye çevrilmiş olup yaşına rağmen son romanı 'Denek' de Türkiye'de satışa sunuldu bir süre önce. Kendisine olan sevgimiz genetik desek yeridir. Yeni kitabını aldığımızda okumak için kura çekiyoruz evde :) (Şaka değil ) Tabii ki bunun bir etkisi de ailecek tıbbın içinden geçmiş yahut ilgileniyor olmamız olabilir. 

Şimdi gelelim kitabımıza! Kitabın orjinal adı 'Nano'. İlk defa bir kitapta bu duyguyu hissettim. İnovasyon çağının ortasına düşmüş insanlar olarak neden kitap farklı isimle çevrilmiş merak ettim doğrusu. Nanoteknoloji günümüzde gayet yaykın kullanıma sahip olmuştur. İlk düşünüldüğünde kimse bilmediğini düşünse de mesela araba camlarının su tutmaması üzerine kaplanan nano materyaller sayesinde olmaktadır. Yada bir başka kullanım alanına da kalbe takılan stentleri örnek verebiliriz, ve dahası yüzücü kıyafetleri... Şimdi bir aydınlanma gelmiştir diye düşünüyorum :) 

Kitaba geldiğimde eskiden baskılarını başka yayınevlerinden çıkarılan kitaplar şimdi Sayfa 6 ile baskılanmış. Kitabın yazım hatalarından ve çeviri bozukluklarından bahsetmiyorum bile. Elbette bu denli fazla şeyi çevirmenin zor olduğunu biliyorum fakat baştan sona bir dış bakış ile kontrol edilip edilmediğinden bile emin değilim. Bu açıdan çevirmen hakkında iyi şeyler söyleyemeyeceğim. 




Kitapta Pina adında genç araştırmacının çalıştığı 'Nano' adlı şirkette geçen maceraları anlatılıyor. Nano adı dünya çapında duyulmuş bir firma olmasının yanı sıra illegal yöntemlerle insanlar üzerinde ürettikleri nanao materyalleri denemektedirler. Bunu farkeden Pina ise hayatının tehlikede olduğunu bile bile peşlerinden gider. Yaptıklarını kanıtlamaya çalışır. Fakat unuttuğu bir şey vardır. Polis de dahil Nano'nun her yerde kendi adamları bulunmaktadır. 

Başka ipucu vermek istemiyorum :) Ama bir çırpıda okunabilecek güzel bir kitaptı. Siz hala Robin Cook okumadıysanız sahaflarınızdan düşmüş birkaç kitabını edinebilirsiniz. Bendekiler:
  1. 6.Kromozom
  2. Okyanus Tutsakları
  3. Humma
  4. Heykel
  5. Beyin
  6. Kör Nokta
  7. Yaşam Çizgisi
  8. Virüs
  9. Sancı
  10. Riskli Deney
  11. Ölüm Diyeti
  12. Vektör
  13. Koma
  14. Kriz
  15. Hücre
  16. İstila
  17. Toksin
  18. Nöbet
  19. Ex
  20. Yabancı Cisim
  21. Komplo
  22. Denek
  23. İblis Tohumu
  24. Derin Şok
  25. Şeytan Zehiri
  26. Terminal 
Farkındayım ve Türkiye'de bu seriye sahip tek insan olduğumu düşünüyorum. Bunlar dışında bulduğunuz varsa bana haber verirseniz sevinirim..

Hoşça bakın zatınıza :) 

2 yorum:

  1. Kitabın sonu çok karanlık bitti benim için
    Noldu zavallı Piaya
    George falan neler yaşadı ne oldu çok merak ediyorum
    Ex ten sonra seri olacak herhalde diye düşünmüştüm piayı görünce yine
    Devam kitabi var mı denek in biliyor musun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Ben de aynı duyguları yaşadım. Aslında yeni bir kitabı çıktı ama türkçeye çevrilmedi. yine de güzel bir kitap. Devam olacak mı emin değilim. Bu arada blogumu taşıdığım için artık burada faal değilim. Yeni yazılarım için www.bilimhatunu.com adresine üye olabilirsiniz.

      Sevgiler.

      Sil

TAŞINMA DUYURUSU!

Merhaba sevgili okuyan, Bugün sizlere aslında biraz da değişik bir durum içerisinden bahsetmek istiyorum. TAŞINIYORUM!!! (Sadece bloğu...