9 Aralık 2014 Salı

KİTAP YORUMLARI # 3- Kumral Ada Mavi Tuna/Buket UZUNER



KUMRAL ADA MAVİ TUNA- BUKET UZUNER

-      Kitabı Beyoğlu Sahaf Festivali’nden buldum.

Yayınevi: Everest Yayınları
Yazar: Buket Uzuner
Sayfa Sayısı: 498
 Ürünü bulabileceğiniz yerlerden biri:   http://www.babil.com/urunler/1302116/kumral-ada-mavi-tuna-632207

Mabelcim…
Hayatımda söylemekten ve duymaktan hiç uslanmayacağım bir kelime oldu kendisi bu kitabı okuduktan sonra.
Buket Uzuner daha önce hiç okumadım açıkcası. Ayrıca bu kitabına olan ilgiden ziyade diğer kitapları hakkında sıkıcı olduklarına dair yorum yapanlar da bir hayli var. Onca zaman oldu okuyalı neden şimdi yazıyorum diye düşündüm de sanırım Kumral Ada Mavi Tuna benim favori listemin ilk 5’i arasında olmayı hak etti.
Aras, Ada,Tuna,Meriç…  Kitabın ana karakterleri. Hangisinden etkilendin diye sorarsanız bence Ada benim için favori sayılabilir.

Tuna’nın Ada’ya olan aşkı, Ada’nın Tuna’nın abisi Aras’a olan aşkı ve bütün bunların dışında kitaptaki şair dayının Atilla İlhan olduğu fikri benim de aklıma gelmedi değil. Olay kurguları zaman zaman gereksiz olduğunu hissetsem bile sonuna kadar sevgiyle okudum hep.

İşte altını çizdiğim bazı cümleler:)
-Mabelciim, bir kere deniz kızları denizde olur. Sonracıma, nehirler mavi olmaz, yeşildir!

-Sakın kendini bırakma. Sana ne dedikleri, ne anlattıkları hiç önemli değil. Sen kendini nerede ve ne yapıyor olarak biliyorsan, doğrusu odur! Kimse, tek bir kişi bile sana inanmasa dahi, ben sana inanıyorum ve daima kefilim Mabel! Aslolan buraya geri dönmen,gerisi,anlatılanlar ve anlatılacaklar boş laf! Sakın kendinden kuşkuya düşme. Orası neye benziyorsa öyledir ve bence sen mutlaka haklısındır Mabelcim.

-Seninle ve daima sevgiyle Mabelcim…

Hoşça bakın zatınıza ! :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

TAŞINMA DUYURUSU!

Merhaba sevgili okuyan, Bugün sizlere aslında biraz da değişik bir durum içerisinden bahsetmek istiyorum. TAŞINIYORUM!!! (Sadece bloğu...