4 Nisan 2015 Cumartesi

Kütüphane Düzenimi Nasıl Sağlıyorum?

Herkese takrardan merhabalar! :)

Bugün sizlere kitap yorumlarımdan bahsetmek isterdim lakin mart ayı içerisinde sadece 2 kitap okudum. Hayatta en sevdiğim varlığı kaybettim,canım dedeciğimi... Hayat bir yerden devam edecek ve biliyorum ki o beni hep bir yerlerden görecek.
Bende hal böyle olunca bari daha önce yapacağım dediğim bir konudan bahsetmek istedim: KÜTÜPHANE DÜZENİM! :) Nasıl ne zamanda bir kitap alırım, onları nasıl sıralarım, yerim var mı, bir daha aradığım kitabı o kadar kitap içerisinden nasıl buluyorum?



Yukarıda görüldüğü gibi bu kitaplar henüz kütüphane düzenine girememiş beklemektedirler. Kitaplarımı resimdeki kaşe ile kaşeleyip numaralandırıyorum. Böylece daha sonra aradığım bir kitabı çok kolay bulabiliyorum. Onların sıralarını da hem deftere hem de bilgisayar ortamında kayıt altına alıyorum. Bu işleme ilk başladığımda kitapları yazarlara göre yan yana koymaya çalıştım, mesela Canan Tan'ın bir çok kitabını yan yana koydum fakat zaman ilerledikçe bu maalesef ki mümkün olamıyor. Aradan 50 kitap geçiyor ve siz önceki yazarın kitabını alıyorsunuz ve sıra şaşıyor. Bu sebeple ara ara aldığım kitapları biriktirerek bu işlemi yapıyorum. 

Gelelim bu kitapların durumuna:)
  • -Robin Cook' a olan zaafımı bilen bilir kendisi tıbbi gerilim türünde yazar ve ben en sıkı arşive sahip olduğumu iddia ederim. CNR kitap Fuarından bir sahaftan buldum kendisini.
  • -Aralarında 2 kitabım hediye; kendileri ' Yaşar Kemal ve Sait Faik' kitapları. (Kitap hediye almayı kim sevmez ki ^.^ ) 

  • Ramses serisi aslında anne ve babamın yıllar önce kitaplıklarında bulunan seriymiş. Ama kendileri iyi niyetlerinden diğer bir çok kitap gibi ödünç vermişler ve geri gelememiş. Ben de okumayı çok istedim ve seriyi yavaş yavaş sahaflardan tamamlıyorum. Fotoğrafta görülen serinin 2.kitabıdır.
  • İskender Pala hiç okumamış biriyim. Bu kitabı da %50 indiriminden dolayı aldım inşallah okuyacağım.
  • Hüsnü Arkan'ı sadece sanatçı kimliği ile tanımıştım fakat sevgili Kitap dostum Damla' nın favori yazarlarından biriymiş kendisi. Merak edip CNR Kitap Fuarından aldım. (Kitabın arkasında alarmını unuttukları için her mağazaya girişte ve çıkışta ötüp durdum, bu 2.defa başıma geliyor.Bence artık yayınevleri buna dikkat etmeli lütfen!) 
  • Son olarak en son aldığım kitap Agatha Christie. Utanarak söylüyorum ki kendisinin daha önce hiç kitabını almadım ve okumadım. Ama çok duydum. Bilmemek değil öğrenmemek ayıp mantığını yürütüp nisan ayı içerisinde okuyacağım kendisini :)
İşte ben kitaplarımı böyle sıralıyorum. Yer sıkıntısı tabii ki her kitapseverde olduğu gibi bende de var, lakin oraya buraya bir şekilde sığdırmaya çalışıyoruz. 

Şimdilik hoşça bakın zatınıza! :)







3 yorum:

  1. Canımm benim en keyifli zamanlarında eşlik etsin sana kitapların :)

    YanıtlaSil
  2. Kaşe olayına bayıldım ya:-)

    YanıtlaSil

TAŞINMA DUYURUSU!

Merhaba sevgili okuyan, Bugün sizlere aslında biraz da değişik bir durum içerisinden bahsetmek istiyorum. TAŞINIYORUM!!! (Sadece bloğu...